SuccesSessie

6 stappen naar helderheid, focus en meetbaar succes

Groeistrategie op maat

Samen met Paradigmo creëer je een groeiplan dat écht bij je past

Implementatie & begeleiding

Groeien met de juiste expertise naar een duidelijk pad voorwaarts

Uitbesteden marketing

De kracht van specialistische marketing, zonder de complexiteit

Trotse medewerkers zijn het visitekaartje van je bedrijf

23 mei 2019 | klantbeleving

Medewerkers die tevreden zijn met hun baan en trots zijn op het bedrijf stralen dit uit naar de klant. En ook naar nieuwe collega’s wanneer zij  helpen bij het werven van nieuwe medewerkers. Trotse medewerkers binden zich graag aan het bedrijf voor een langere periode. Daarnaast zetten werknemers die trots zijn zich meer in voor het bedrijf, werken ze efficiënter en melden zich minder snel ziek. Trotse medewerkers zijn de beste reclame voor je bedrijf.

Zijn de medewerkers trots op hun bedrijf?

Het antwoord op deze vraag is goed te meten met een medewerkerstevredenheidsonderzoek. Maar ook in gesprek met een medewerker merk je of hij graag voor het bedrijf werkt of niet. Vraag door als je het gevoel hebt dat een medewerker niet tevreden is. Kijk samen wat je kunt doen om te zorgen dat hij op zijn plek komt te zitten en met trots zijn werk wil vervullen. Een gebrek aan trots kan soms liggen aan onvrede over de taken, een te hoge werkdruk of te weinig uitdaging. Door hier balans in aan te brengen komt de tevredenheid in het werk terug, en daar komt, vaak als vanzelf, het trots zijn op het werk achteraan.

Zijn managers trots op hun team?

Ben je trots op het team? Laat ze dit dan ook weten! Geef ze – letterlijk en figuurlijk – af en toe een schouderklopje en spreek tegen klanten en collega’s met trots over je medewerkers. Werknemers die voelen dat hun baas trots op hen is zullen zich in blijven zetten om die tevredenheid te behouden.

Zorg dat ze iets hebben om trots op te zijn

Het is niet alleen van belang dat een manager trots is op het team, maar ook op het bedrijf zelf. Want zoals een medewerker tevredenheid uitstraalt naar een klant, zo straalt een directeur of manager dit ook uit naar zijn medewerkers. Wees je er bewust van dat je een voorbeeldfunctie hebt. Als jij het werk laat versloffen, zullen je medewerkers dat ook doen, maar als jij in het bedrijf en de producten die het levert gelooft, zullen je medewerkers dat ook doen.

Een bedrijf ben je samen

Een wij-gevoel is van levensbelang voor een bedrijf. Samenwerken en teambuilding dragen bij aan een gevoel van tevredenheid bij medewerkers. Door samen te werken en er te zijn voor elkaar komt er een gemeenschappelijk belang. Wanneer er een goed wij-gevoel is zullen mensen zich sneller trots voelen op de behaalde resultaten en de inzet van de collega’s en het bedrijf in het geheel. Stimuleer medewerkers ook om trots te zijn op hun collega’s. Leer ze elkaar te complimenteren en feedback te geven. 6 tips om trots en tevredenheid te vergroten

  • Stimuleer het zelfvertrouwen van de medewerkers, geef haalbare taken en laat zien dat je trots op ze bent.
  • Gebruik ook het functioneringsgesprek om dit te stimuleren en je waardering te uiten.
  • Stel mijlpalen vast met het team en vier deze ook samen.
  • Communiceer de visie van het bedrijf regelmatig.
  • Zorg voor teambuilding.
  • Let bij het aannemen van nieuwe medewerkers op dat ze goed in het team passen.

“Als je wilt dat je medewerkers betrokken zijn, wees dan betrokken bij je medewerkers! Als je wilt dat ze trots zijn op het bedrijf, wees trots op hun bijdrage en laat het zien.” – Albert Heijn Wil je meer weten over hoe je medewerkers kunt stimuleren trots op het bedrijf te zijn en ze te laten zien dat jij trots op hen bent? Wij helpen je graag verder!

Zoeken

Over ons

Jan Blok

Mijn passie? Bedrijven helpen hun volledige potentieel te ontdekken.
Eigenaar & Senior Consultant

Categoriën

Testimonial

Marcel van Raad

"Inspiratie voor groei"

Wij hebben als team veel energie gekregen en inspiratie opgedaan om de klant ...
Bekijk
Marcel van Raad

"Inspiratie voor groei"

Wij hebben als team veel energie gekregen en inspiratie opgedaan om de klant nog beter te kunnen bedienen!
Nan Banens

"Excellente Dienstverlening"

Jan en Navien hebben mij geholpen om van mijn werk als loopbaancoach en mijn werk als imagocoach...
Bekijk
Nan Banens
Nan Banens Loopbaancoaching

"Excellente Dienstverlening"

Jan en Navien hebben mij geholpen om van mijn werk als loopbaancoach en mijn werk als imagocoach een propositie te maken. Het heeft geresulteerd in een website die weergeeft wie ik ben en wat ik doe. Jan en Navien zijn professionals op hun vakgebied en het was fijn en leuk om met hen samen te werken. Hun inzichten en ideeën hebben mij regelmatig aan het denken gezet. Ik kon met al mijn vragen bij hen terecht en geen moeite was teveel.
Nan Banens
Nan Banens
Nan Banens Loopbaancoaching
Arwind Ramautar

"Enorme betrokkenheid"

Meedenken en een enorme betrokkenheid, dat staat centraal bij Navien en Jan. ...
Bekijk
Arwind Ramautar
Balans voor Balans

"Enorme betrokkenheid"

Meedenken en een enorme betrokkenheid, dat staat centraal bij Navien en Jan. Ze komen niet alleen met creatieve ideeen en realiseren die maar ze denken ook mee over jouw business. Je gaat vol inspiratie en energie weer op pad als je bij hun bent langsgeweest. Voor mij was het een grote investering maar die was het wel dubbel en dwars waard.
Arwind Ramautar
Arwind Ramautar
Balans voor Balans