SuccesSessie

6 stappen naar helderheid, focus en meetbaar succes

Groeistrategie op maat

Samen met Paradigmo creëer je een groeiplan dat écht bij je past

Implementatie & begeleiding

Groeien met de juiste expertise naar een duidelijk pad voorwaarts

Uitbesteden marketing

De kracht van specialistische marketing, zonder de complexiteit

Succesvolle medewerkers zorgen voor een succesvol bedrijfcommunicatie

22 maart 2019 | Communicatie

Help je medewerkers succesvol te zijn. Succesvolle medewerkers zijn namelijk tevreden met hun werk en met zichzelf, en zullen zich inzetten om van het bedrijf waar ze voor werken, ook een succes te maken. Daarmee zijn succesvolle medewerkers tevens het visitekaartje voor het bedrijf.

Wat maakt een medewerker succesvol?

Een medewerker die op de juiste plek – functie, afdeling – zit, de kans krijgt zich te ontwikkelen en waar goed mee gecommuniceerd wordt, heeft alle ingrediënten om succesvol te zijn. Het lijkt misschien een open deur, maar bij veel bedrijven schort het nogal eens aan goede communicatie.

Goede communicatie is een belangrijke sleuteltot succes

Veel werkgevers of managers denken dat ‘als het niet goed is hoor je het wel’ en ‘bij geen gehoor ga je door’ goede communicatie is. Simpel gezegd: ‘dat als je werknemers niet te horen krijgen dat hun werk slecht is, ze horen te weten dat het wel goed is.’Dat is niet goed communiceren, het is zelfs een gebrek aan communicatieals er zo met medewerkers omgegaan wordt.Als er niet duidelijk gesproken wordt over het handelen, wat de visie van het bedrijf is, wat het doel van een bepaald project is of wat de verwachtingen ten aanzien van de medewerkers zijn komt er gauw miscommunicatie. Medewerkers kunnen dan gedemotiveerd raken en passief worden

Goed communiceren, hoe doe je het dan wel?

Goede communicatie bestaat uit een aantal pijlers:

  • Goed nadenken; weten wat er nodig is, in het bedrijf en bij de medewerkers.

  • De boodschap goed overbrengen; wat zeg je en hoe zeg je het.

  • Goed luisteren; komt de boodschap over of is er verduidelijking nodig?

  • Afstemmen; de ene medewerker is de ander niet, stem je boodschap af op de ontvanger.

Voordelen van goede communicatie met medewerkers

  • Het contact voelt persoonlijker.

  • De werknemer voelt zich meer gewaardeerd.

  • En zet zich daardoor meer in voor de zaak.

  • Het is sneller duidelijk wat er bedoelt wordt.

Gevolgen van onder-communiceren met medewerkers

  • Medewerkers krijgen minder feeling met het werk.

  • Minder persoonlijke contact met jou als werkgever. Het missen van persoonlijk contact heeft effect op de gemoedstoestand. Dit kan gevoelens van nutteloosheid, onzekerheid, minderwaardigheid of zelfs zich buitengesloten van het team voelen tot gevolg hebben.

  • De werknemer wordt passiever en werkprestaties nemen daardoor af.

Meet en vier successen

Je bedrijf kan success en meten door klantonderzoeken te doen. Hoe tevreden is de klant? Is hij ergens ontevreden over? Is hij loyaal of gaat hij kijken waar het goedkoper en beter kan? Is het doel behaalt? Hoe goed scoort de organisatie bij de klant? Communiceer de resultaten met de afdeling of het team dat betrokken is geweest bij deze klant, laat ze weten hoe belangrijk hun rol hierin geweest is. Vier het succes met het team en waar mogelijk ook met de klant.

Wil je meer weten over hoe je dit onderdeel van de employee journey het beste aan kunt pakken, neem dan eens contact met ons op.

Zoeken

Over ons

Jan Blok

Mijn passie? Bedrijven helpen hun volledige potentieel te ontdekken.
Eigenaar & Senior Consultant

Categoriën

Testimonial

Marcel van Raad

"Inspiratie voor groei"

Wij hebben als team veel energie gekregen en inspiratie opgedaan om de klant ...
Bekijk
Marcel van Raad

"Inspiratie voor groei"

Wij hebben als team veel energie gekregen en inspiratie opgedaan om de klant nog beter te kunnen bedienen!
Nan Banens

"Excellente Dienstverlening"

Jan en Navien hebben mij geholpen om van mijn werk als loopbaancoach en mijn werk als imagocoach...
Bekijk
Nan Banens
Nan Banens Loopbaancoaching

"Excellente Dienstverlening"

Jan en Navien hebben mij geholpen om van mijn werk als loopbaancoach en mijn werk als imagocoach een propositie te maken. Het heeft geresulteerd in een website die weergeeft wie ik ben en wat ik doe. Jan en Navien zijn professionals op hun vakgebied en het was fijn en leuk om met hen samen te werken. Hun inzichten en ideeën hebben mij regelmatig aan het denken gezet. Ik kon met al mijn vragen bij hen terecht en geen moeite was teveel.
Nan Banens
Nan Banens
Nan Banens Loopbaancoaching
Arwind Ramautar

"Enorme betrokkenheid"

Meedenken en een enorme betrokkenheid, dat staat centraal bij Navien en Jan. ...
Bekijk
Arwind Ramautar
Balans voor Balans

"Enorme betrokkenheid"

Meedenken en een enorme betrokkenheid, dat staat centraal bij Navien en Jan. Ze komen niet alleen met creatieve ideeen en realiseren die maar ze denken ook mee over jouw business. Je gaat vol inspiratie en energie weer op pad als je bij hun bent langsgeweest. Voor mij was het een grote investering maar die was het wel dubbel en dwars waard.
Arwind Ramautar
Arwind Ramautar
Balans voor Balans